Notmaterial för din Dragspelsklubb
"DRAGSPELSKLUBBEN - i takt med tiden" av Tommy Nilsson och Bengt Olausson. Tio melodier i tre- och fyrstämmiga arrangemang för dragspel plus kompgrupp bestående av gitarr, bas och trummor
Totalt 8 häften.

Tema ur: "SKRIDSKOÅKARNA Emile Waldteufels valsklassiker
SKRATTMÅSEN En nyskriven poplåt av Tommy Nilsson
IM PRATER BLÜHN WIEDER DIE BÄUME En ljuv Wienerlied signerad Robert Stolz.
TOMMY'S POLKAPOTPURÉ Ragge Sundqvists legendariska polkapotpurri i ny fräsch tappning.
SMOKE GETS IN YOUR EYES En vacker oförglömlig evergreenpärla av Jerome Kern.
MIN ÄLSKLING Evert Taubes tango i ett argentinskt, Piazzollainfluerat arrangemang.
TWO AMERICAN FOLKSONGS "Oh Susanna" och "Old MacDonald". Glad trad. musik sammanvävda i ett och samma arr.
MISS ROWAN DAVIES En smärtsamt vacker skotsk vals skriven av Phil Cunningham.
ATT ANGÖRA EN BRYGGA Lars Färnlöfs mysiga filmmelodi med en doft av svensk sommar. (Och smak av hembränt!)
JESSE JAMES Dragspelsklubben kompar en sångsolist i denna gamla countryhit.

Övrig information om materialet:

• Omväxlande urval med varierad, men rimlig svårighetsgrad.
  • En pedagogiskt upplagd handledningsdel med partitur, anvisningar och instruktioner åt spelledaren/dirigenten.
  • Varje stämma, dragspelen såväl som kompinstrumenten, har sitt eget häfte med instrument specifika anvisningar som fingersättningar, instrumentets noteringar m.m
  • En dragspelsstämma i varje arr. är enkelt utformad för att kunna spelas av nybörjare.
  • Noggrant utarbetade och noterade kompstämmor.
  • Fängslande fotografier av Stig Nahlbom.

Åter till Webshop

För beställning använd
formuläret nederst på
sidan "Webshop".

Du kan givetvis också
skicka din beställning med
e-mail eller ringa till oss.

info@karlssonsmusik.se

Åter till Webshop